8 Nisan 2010 Perşembe

Su pireleri yine meydana çıkmaya başladı

Akvaryumumda ne kadar temizliğe önem veriyor olsamda suyundanmıdır anlamadım bir şekilde ortaya çıkıyor. Sebebini henüz çözemedim bu gün bir kaç tane su piresi gördüm. Bir baktım balıklar rahat vermiyor bunlara yemeye çalışıyorlar dedim tamam ne de olsa doğal ortam hadi bakalım ben mi sizinle uğraşacağım hep birazda balıklar uğraşsın, üzerine afiyet bir güzel yediler. Su piresi üretimi yapmak isteyen o kadar çok insan var ki sanırım ışığında etkisi var bu işin içinde.

Su piresine genel tabir bakacak olursak ;

Google'da 20,400 tane sayfaya içerik verilmiş.

Bunlardan kaliteli bir yazı buldum, discusfunclub üyesi sayın MRT61'e ait.

Merhaba, faydalı olduğunu düşündüğüm canlı yem üretimi konusundaki bilgilerimi Fatih Aksuoğlununda önerisiyle sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle su pirelerinden bahsetmek isterim.Su pireleri doğal ortamlarında çok temiz ve akıntısız sularda yaşarlar,doğadaki su pirelerini akvaryum şartlarında üretmek biraz zordur, bu yüzden işe doğadan toplayacağmız su pireleriyle başlayamayız.Pireler için şiddetli ışık gereksizdir,gün ışığı alan bir yerde rahatlıkla ürerler.Sıcaklık 20-26 derece arasında olmalıdır,bu sıcaklığın altında üreyemiyorlar. Kısaca oda sıcaklığında üreyebilirler, soğuk kış günleri haricinde ısıtıcıya gerek yoktur. Pireleri üretmek için kullanılacak su kesinlikle klor ve benzeri maddeler içermemelidir. Akvaryumumuzdan çektiğimiz dip suyu bu amaçla kullanılabilir fakat bu su da metilen mavisi gibi kimyasallar içermemelidir çünkü pireler kimyasallara karşı çok hassaslar. Ayrıca, su pireleri parazitlere arakonakçılık etmediklerinden hastalık taşımazlar.

Pireleri üretmek için 50cm boyunda bir akvaryum, hava motoru ve hava taşı yeterli.Bunları sağlayamam diyorsanız büyük damacana pet şişesini keserek üretim amaçlı kullanabilirsiniz. Akvaryumdan çektiğiniz suyla doldurduğunuz akvaryuma hava taşını yerleştirip motora bağladıktan sonra havalandırmayı çok yüksek debili olmayacak şekilde ayarlarak havalandırmayı başlatıyoruz. Temin edilen su piresi kültürünü suya bırakıyoruz. Pireleri beslemek için ben kuru maya kullanmıştım, at gübresi ya da başka gübreleri tavsiye etmem. İki günde bir, silme 1 tatlı kaşığı kuru maya pirelerin beslenmesi için yeterli olacaktır, herhangi bir balık yemi de kullanabilirsiniz. İki gün sonra mayanın sudaki bulanıklığı geçmeye başladıkça maya ilave edebilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken bir diğer husussa pirelerin suyunun değiştirilmesidir. 15-20 gün süreyle su değişimi yapılmalı, bunu yaparken hava motorunu kapatıp tortuların ve pirelerin pisliklerinin çökmesini bekleyip bir kepçe yardımıyla pirelerden bir kısmını toplayıp kendi sularıyla bir maşrapaya alınmalıdır. Üretim yaptığınız akvaryumu yıkayıp temizledikten sonra tekrar akvaryumunuzdan çektiğiniz suyla doldurun ve pireleri içine kendi sularıyla salıp yeni bir kültür oluşturun.Korkmanıza gerek yok pireler iki günde yüz katı çoğalabilme özelliğindeler.Bence üretimi diğer canlı yemlere göre kolay ve gayet besleyici olan su pireleri hakkında size birazcık da olsa yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.


Birde izlesene.com da video paylaşmışlar ama bunlar sırf su piresi üretmek için ayrı tanklar hazırlayan insanlar.. Tanktaki hareketliliği görebiliyorsunuz değilmi arkadaşlar bunlar yüzlerce su piresi üretirken ben bir kaç taneden yakınıyorum..



Hazır discuslardan söz etmişken birde videolarını paylaşayım, bir akvaryum sever vatandaşımız yine izlesene.com da discuslarını yayınlamış.

Hep beraber izleyelim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder