5 Mayıs 2009 Salı

Antalya Alanya Hotel DELTA

2008 yılında Okul olarak gittiğimiz Antalya gezisinde hotel Delta'da konakladık. Mükemmel bir ortamı var öncelikle bunu söylemem gerekir. Sabah kahvaltı , öğle yemeği ve akşam yemeği mevcut ara öğünler , eğlenceler , gece disco partileri , anfi tiyatro gösterileri aslına bakacak olursanız gerçekten mükemmel bir ortamı var.

Antalyada Aspendos kalesini ziyaret ettiğimizde inanılmaz bir görüntüyle karşılaştım Aspendos kalesinde nereden bağırırsanız bağırın sesiniz kalenin her yerinde eşit miktarda yankı yapıyor. Mimarının ismini hatırlamıyorum rivayetlere göre Kral en ilginç yapıtı yapan kişiye kızını verecekmiş ve mimar aspendos kalesini inşa etmiş ardından kralı Aspendos kalesine davet etmiş. Kendisi saklanmış ve Kral Aspendos kalesine girip ortadaki basamaklardan birine oturduğunda '' ee ne var bunda '' gibisinden bir konuşmaya başlamış ve mimarı görmek istemiş. Mimar ise kalenin bir köşesinden bağırarak sesinin her metre karede aynı şekilde yankılanmasını Krala hissettirmiş ardından Kralın karşına çıkmış ve Kralın kızını istemiş. Onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine..

Antalyada Düden şelalesi vardı , hayatımda gördüğüm en güzel , en mükemmel şelalelerden birisiydi. Öylesine eşsiz bir manzarası var ki gözlerime inanamamıştım. Bol bol fotoğraf çektim.

Manavgat şelalesi ise söyledikleri kadar ilgimi çekmedi ama yinede görmeye değer eşsiz bir berakklığı var. Suyun debisi mükemmel bölümüm elektrik - elektronik olduğundan aklıma gelen ilk şey Manavgat şelalesi üzerinde bir kaç tane elektrik santrali kurmaktan yanaydı ama böylesine mükemmel doğa harikasını kirletmekten korktum.

Toros dağları ise bir biri ardına yükselen dağlardan oluşuyor iklim şartları elvermediğinden pek yeşil alan göremedim ancak yazımın başında da belirttiğim gibi Antalya gezip görmeye değer bir ilimiz..

Bu makale Ümit ÇÜN tarafından http://teknikbilgim.blogspot.com adresi için yazılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder